FANDOM

Catus - (łac. Kot) magiczne stworzenia, podobne do kota domowego. W wyniku uwolnienia pewnej magicznej energii, rasa straciła swoją krainę. Obecnie szukają nowego miejsca zamieszkania.

Wygląd ogólny

Większość Catus'ów jest niewielka oraz smukła. Uszy mogą być zaokrąglone , szpiczaste lub proste - efekt może zmienić puszystość stworzenia. Oczy są przeróżnych kształtów oraz kolorów. Futro także mają różnorakie od łysych do długowłosych, młode Catusy nie mają łat, który rzadko określa ich talent.

Historia

Wieki temu magiczna energia zamknięta w krysztale, dała swoją moc stadu dzikich kotów. Koty przez długi czas nie były świadome jaką moc w sobie mają, ale pewnego dnia kotka znana pod imieniem Regina (łac. Królowa), odkryła magię i przez kilka lat uczyła się jej używać. W końcu pokazała ją innym kotą oraz nauczyła je. Została Królową pierwszych Catusòw. Rządziła sprawiedliwie, na pamiątkę pierwszej królowej, Catusy zaczęły nazywać Królowe, Regina. Przez setki lat Catusy rosły w siłę, były coraz mądrzejsze, a ich kraina rozwijała się. Ale spokojnie życie Catusòw nie mogło trwać wiecznie. Magiczny kryształ dzięki którym Catusy miały moc i mogły stworzyć krainę słabł i mógł ją zniszczyć. Obecna Regina Alba postanowiła że Catusy muszą opuścić krainę, aby rasa mogła przeżyć. Muszą znaleźć nowy dom, lecz jest to trudne i niebezpieczne.

Lista Catusów

Ciekawostki

  • Najczęstszym talentem u Catusów jest ziemia.
  • Najrzadszym talentem jest magia Księżyca.
  • Catusy ciemności stanowią prawie połowę ilości wszystkich Catusów.
  • Catusy ciemności mieszkają w zniszczonej krainie Catusów.
  • Istnieje mała szansa że Catus będzie muł się zmienić w człowieka, jednak tą moc można odebrać.